Felmérések szerint a felhasználók 85%-a guglizás közben az első oldalról kattint tovább, a többi oldalt már nem nézi meg. Ugye te is szeretnéd, ha a honlapod bizonyos kulcsszavakra történő keresés esetén az első oldalon jelenne meg a keresőben?
A Google keresőmotorja nagyon kifinomult szoftver, gyakorlatilag mesterséges intelligenciának tekinthető. Ezért aztán nagyon nehéz átverni, ne is próbáld! Ugyanakkor nem titkolja, hogy mire néz rossz szemmel. Összeszedtük most azt a 10 legfontosabb elemet, amit biztosan büntet. És hogy büntet? Hát úgy, hogy hátrébb sorol a keresési listákon!
- Automatikusan generált tartalom
Érthető ha, megbünteti a kereső, ha automatikusan generált tartalommal találkozik. Miért? Mert nem ember írta, nincs értelme, szoftveresen összeollózott szöveghalmaz, amit régebben értelmes szövegnek nézhettek a keresők, és mivel jól tele voltak tömve kulcsszavakkal, azt hihették, hogy a kulcsszavaknak megfelelő témáról szól. Nem hiszem, hogy gyakran találkoztál volna ilyennel - jól működik az ilyeneket büntető algoritmus. Szerintem Magyarországon ez amúgy sem jelent igazi problémát, inkább angol nyelvterületen.
- Kulcsszavak (keywords) kitöltése
Néhány évvel ezelőtt, amikor még nem volt ennyire intelligens az algoritmus, a Google jutalmazta, ha segítettél neki megadni, hogy milyen kulcsszavakra vonatkozik a honlapodon található tartalom. Külön kérte, hogy add meg a honlapod forráskódjában, hogy milyen kulcsszavakra releváns az oldalad. Eltelt néhány év, a keresőszoftver intelligens lett, és már nem kéri, sőt bünteti, ha így akarod befolyásolni, hogy hova rangsoroljon. Javaslom, hogy töröltesd az oldalad forráskódjából az ilyen tartalmakat!
- Nem tudni, ki a domain tulajdonosa, impresszum nehezen található
Átláthatóság, lenyomozhatóság, transzparencia. Ezek a Google alapértékei. Ha nem látható egyértelműen, hogy ki a honlap tulajdonosa, akkor ott más problémák is felmerülhetnek. Ezért a Google büntetést ad. Tedd átláthatóvá, tisztává a domain tulajdonosi viszonyait. A kapcsolat oldal se legyen eldugva, és legyen rajta adat, nem jó, ha csak egy űrlap, vagy egy telefonszám van ott, a Google (is) szereti a beazonosíthatóságot, átláthatóságot.
- Duplikált tartalom van az oldalon
Többször találkoztam azzal, hogy az egyik menüpontban levő bekezdéseket, tartalmakat átmásolnak a honlap más részeibe. Örülnek, hogy sikerült egyszer jól megfogalmazni a mondanivalót, ezért bemásolják máshova is. Nem ajánlom. A Google ezt is bünteti, mert változatos tartalmat akar nyújtani a keresőknek.
- Nincs új tartalom, nem frissül az oldal
Sokan nem tudják, hogy a keresőrobot rendszeresen visszatér, hogy összevesse a tartalmat az előzőleg lementett adatokkal. Ugyanis a Google úgy mellesleg lementette a teljes netet. (!!!) Amikor visszatér, csak azt nézi, van-e új tartalom. Ha van, akkor azt úgy értelmezi, hogy egy olyan honlapot ellenőriz, ahol folyamatos a munka, vannak bővítések, módosítások, vagyis ajánlható. Ha hónapokig, évekig nincs módosítás, akkor lehet, hogy a honlap mögött nincs is élet, ezért inkább hátrasorolja.
- Másolt tartalom
A máshonnan átmásolt tartalom ma már könnyen detektálható. Amellett, hogy etikátlan, a kereső is bünteti, azt hiszem, ezen nincs mit magyarázni…
- A honlap mobilról nem, vagy nem jól látható
Mivel minden statisztika azt mutatja, hogy a böngészés folyamatosan áttolódik a mobileszközök irányba, vagyis egyre több és több látogatód nézi a honlapodat mobileszközről, ezért a Google is preferálja azt, akinek a honlapja jól kezelhető mobil megjelenéssel rendelkezik. Ha nem így van, akkor a Google valószínűleg büntetni fog.
- Magas a visszafordulási arány
Ha a Google azt tapasztalja, hogy a honlapod látogatói nagy arányban gyorsan visszafordulnak az oldaladról, az bizony visszasorolási tényező lesz. Legyél annyira érdekes, hogy maradjanak és böngésszenek, sőt rendeljenek is valamit!
- Felugró ablakok, popupok, flash tartalmak
Nem csak a felhasználókat idegesíthetik az állandóan felugró ablakok, melyek kitakarják az egész oldalt, élvezhetetlenné téve a böngészést. 2017 januárjától ezt kiemelten figyeli és bünteti a Google. Az izgő-mozgó flash megoldások kora amúgy is lejárt. Ha van ilyen tartalmad az oldalon, javaslom, hogy inkább töröld le, ne várd meg a hátrasorolást.
- Képek nincsenek elnevezve
A Google is szeretné tudni, hogy mi van a képeken. Ebben úgy tudsz neki segíteni, hogy elnevezed a képeket, és kis leírásokat csatolsz, hogy miről szól a kép. Ha nem talál ilyeneket, akkor nem fog előre sorolni.