Vevőközpontú marketing

Vevőközpontú marketing

10 dolog, amit büntet a Google!

2018. május 30. - informedia

Felmérések szerint a felhasználók 85%-a guglizás közben az első oldalról kattint tovább, a többi oldalt már nem nézi meg. Ugye te is szeretnéd, ha a honlapod bizonyos kulcsszavakra történő keresés esetén az első oldalon jelenne meg a keresőben?

10_dolog.jpg

A Google keresőmotorja nagyon kifinomult szoftver, gyakorlatilag mesterséges intelligenciának tekinthető. Ezért aztán nagyon nehéz átverni, ne is próbáld! Ugyanakkor nem titkolja, hogy mire néz rossz szemmel. Összeszedtük most azt a 10 legfontosabb elemet, amit biztosan büntet. És hogy büntet? Hát úgy, hogy hátrébb sorol a keresési listákon!

  1. Automatikusan generált tartalom

Érthető ha, megbünteti a kereső, ha automatikusan generált tartalommal találkozik. Miért? Mert nem ember írta, nincs értelme, szoftveresen összeollózott szöveghalmaz, amit régebben értelmes szövegnek nézhettek a keresők, és mivel jól tele voltak tömve kulcsszavakkal, azt hihették, hogy a kulcsszavaknak megfelelő témáról szól. Nem hiszem, hogy gyakran találkoztál volna ilyennel - jól működik az ilyeneket büntető algoritmus. Szerintem Magyarországon ez amúgy sem jelent igazi problémát, inkább angol nyelvterületen.

  1. Kulcsszavak (keywords) kitöltése

Néhány évvel ezelőtt, amikor még nem volt ennyire intelligens az algoritmus, a Google jutalmazta, ha segítettél neki megadni, hogy milyen kulcsszavakra vonatkozik a honlapodon található tartalom. Külön kérte, hogy add meg a honlapod forráskódjában, hogy milyen kulcsszavakra releváns az oldalad. Eltelt néhány év, a keresőszoftver intelligens lett, és már nem kéri, sőt bünteti, ha így akarod befolyásolni, hogy hova rangsoroljon. Javaslom, hogy töröltesd az oldalad forráskódjából az ilyen tartalmakat!

  1. Nem tudni, ki a domain tulajdonosa, impresszum nehezen található

Átláthatóság, lenyomozhatóság, transzparencia. Ezek a Google alapértékei. Ha nem látható egyértelműen, hogy ki a honlap tulajdonosa, akkor ott más problémák is felmerülhetnek. Ezért a Google büntetést ad. Tedd átláthatóvá, tisztává a domain tulajdonosi viszonyait. A kapcsolat oldal se legyen eldugva, és legyen rajta adat, nem jó, ha csak egy űrlap, vagy egy telefonszám van ott, a Google (is) szereti a beazonosíthatóságot, átláthatóságot.

  1. Duplikált tartalom van az oldalon

Többször találkoztam azzal, hogy az egyik menüpontban levő bekezdéseket, tartalmakat átmásolnak a honlap más részeibe. Örülnek, hogy sikerült egyszer jól megfogalmazni a mondanivalót, ezért bemásolják máshova is. Nem ajánlom. A Google ezt is bünteti, mert változatos tartalmat akar nyújtani a keresőknek.

  1. Nincs új tartalom, nem frissül az oldal

Sokan nem tudják, hogy a keresőrobot rendszeresen visszatér, hogy összevesse a tartalmat az előzőleg lementett adatokkal. Ugyanis a Google úgy mellesleg lementette a teljes netet. (!!!) Amikor visszatér, csak azt nézi, van-e új tartalom. Ha van, akkor azt úgy értelmezi, hogy egy olyan honlapot ellenőriz, ahol folyamatos a munka, vannak bővítések, módosítások, vagyis ajánlható. Ha hónapokig, évekig nincs módosítás, akkor lehet, hogy a honlap mögött nincs is élet, ezért inkább hátrasorolja.

  1. Másolt tartalom

A máshonnan átmásolt tartalom ma már könnyen detektálható. Amellett, hogy etikátlan, a kereső is bünteti, azt hiszem, ezen nincs mit magyarázni…

  1. A honlap mobilról nem, vagy nem jól látható

Mivel minden statisztika azt mutatja, hogy a böngészés folyamatosan áttolódik a mobileszközök irányba, vagyis egyre több és több látogatód nézi a honlapodat mobileszközről, ezért a Google is preferálja azt, akinek a honlapja jól kezelhető mobil megjelenéssel rendelkezik. Ha nem így van, akkor a Google valószínűleg büntetni fog.

  1. Magas a visszafordulási arány

Ha a Google azt tapasztalja, hogy a honlapod látogatói nagy arányban gyorsan visszafordulnak az oldaladról, az bizony visszasorolási tényező lesz. Legyél annyira érdekes, hogy maradjanak és böngésszenek, sőt rendeljenek is valamit!

  1. Felugró ablakok, popupok, flash tartalmak

Nem csak a felhasználókat idegesíthetik az állandóan felugró ablakok, melyek kitakarják az egész oldalt, élvezhetetlenné téve a böngészést. 2017 januárjától ezt kiemelten figyeli és bünteti a Google. Az izgő-mozgó flash megoldások kora amúgy is lejárt. Ha van ilyen tartalmad az oldalon, javaslom, hogy inkább töröld le, ne várd meg a hátrasorolást.

  1. Képek nincsenek elnevezve

A Google is szeretné tudni, hogy mi van a képeken. Ebben úgy tudsz neki segíteni, hogy elnevezed a képeket, és kis leírásokat csatolsz, hogy miről szól a kép. Ha nem talál ilyeneket, akkor nem fog előre sorolni.

pexels-photo-330771.jpeg

A bejegyzés trackback címe:

https://vevokozpontumarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr3714011630

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása