Vevőközpontú marketing

Vevőközpontú marketing

12 használható ötlet tartalommarketinghez

2018. június 19. - informedia

Egyik - nagyon tehetséges - ügyfelem, aki leginkább maga intézi vállalkozása marketingjét, nemrég gyanútlanul részt vett egy tartalommarketing konferencián, ahol az előadások hevében megfogadta, ha törik, ha szakad, mindenképpen blogolni kezd. Így hát videókat készített, posztolt, blogolt, megosztott. De aztán jöttek a szürke hétköznapok, a határidők, a kötelességek, a fáradtság, és bizony elfogyott a lendülete.

pexels-photo-212286.jpeg

 Végül felhívott, hogy mit lehet tenni, ha felpörgette a tartalommarketingjét, de mostanra kifogyott a témából? Találkoztunk, kávéztunk, ötleteltünk, és a sok kávé mellett összeraktunk egy listát, ami más szövegbarkácsolóknak is jól jöhet. Segítheti a fogaskerekek újraindulását, hiszen a tartalomgyártás a marketingben nagyon fontos, csak hát mindig újabb ötletforrásokat kell találni. Persze ki is lehet szervezni ezt a feladatkört egy ügynökségnek...

Íme a 12 ötlet, ha már nagyon nem tudod, hogy mit írj! Időről időre térj vissza ehhez a listához, és skicceld mellé a saját elgondolásaidat, aztán újra jöhet az ihlet! Legyél eredeti, a saját szemszögedből oszd meg a véleményedet, erre senki más nem képes, csak Te!

1. Összehasonlítás

Ha két versengő riválist, terméket szolgáltatást vetsz össze, rögtön bevontad az olvasót, ezzel együtt máris véleményt nyilvánítasz, de ugyanakkor tájékoztatsz is, hiszen leírod az összehasonlított „alanyok” tulajdonságait. Máris kész a hasznos tartalom.

2. Szezonalitás, időszaki eseményekre való reflektálás

Nyáron nyaralunk, télen síelünk, ősszel kezdődik a fűtési szezon, meg az iskola, van nőnap, tavaszvárás, amit csak szeretnél. Találj rá a szakterületed kalendáriumára és hangold így a témáidat!

3. Releváns statisztikák megosztása, elemzése

Lehet, hogy unalmasnak tűnnek a táblázatok, a grafikonok, de hidd el, a számok még mindig nem hazudnak. Az, hogy ki mit lát beléjük, már egy másik kérdés. Mutasd meg, hogy Te mit látsz beléjük, az olvasókat valószínűleg érdekelni fogja.

4. Infografika

Nem egyperces műfaj, de szerintem megéri a ráfordítást. Először is el kell tervezni, hogy mit is akarunk megmutatni. Aztán ki kell keresni a releváns adatokat, majd vagy grafikussal, vagy az egyre jobban elterjedőben levő online programokkal megcsinálni, és útjára bocsátani. A legfontosabb kérdés itt is: mit akarsz közölni?

5. Vezető külföldi szakirodalom

Blogok, szakmai oldalak szemlézése érdekes anyagok átfordítása helyi viszonyokra, vagy kivonatolása. Ez látszólag a legegyszerűbb feladat, de hidd el, már azzal is mutatod a kompetenciádat, ha látják, hogy Te ilyeneket olvasol, értékelsz, figyelsz. Még a végén elhiszik, hogy tényleg értesz hozzá :)

6. Aktuális hírre, eseményre való reagálás - saját szemszögből

Ez azt a tulajdonságodat mutatja meg, hogy mennyire gondolsz mindig „arra”, hogy mennyire jut az eszedbe mindenről „az”. Az „az” pedig nem más, mint a Te céged tevékenysége, a szakterületed!

7. Hírességek, celebek és a Te szolgáltatásod

Ezt mindig viszik, mint a cukrot, de hidd el, ha nem is feltétlenül miattad. Ha például napszemüveget forgalmazol, akkor több kattintást várhatsz egy olyan összeállításról, mely Brad Pitt különböző napszemüveges megjelenéseit mutatja be, mint ha írsz egy cikket az idei divatról, képek nélkül.

8. Tippek, jó tanácsok a házad tájáról

Ezt is szeretik az olvasók, mert mindig jól jönnek a tippek, mint ezek is itt. Ha ezt olvasod, akkor ezzel nem is kell többet foglalkozni.

9. Érdekes, sarkos hozzászólás kiemelése és arra való reflektálás

Ha már van felületed, vannak rajongóid, vannak hozzászólások, akkor előbb utóbb lesznek olyan érdekes megnyilvánulások, melyeket kiemelhetsz és körbejárhatod a témát azon keresztül is.

10. Tudta?

A Tudta? kezdetű blogbejegyzések is könnyebben átmennek a szűrőkön, mert mindent tudni akarunk és igyekszünk kielégíteni féktelen kíváncsiságunkat. Ezért aztán nyugodtan szedj össze pár dolgot, ami Neked talán már nyilvánvaló, de sokan még nem biztos, hogy tudják. Ha már itt tartunk, tudtad, hogy a cégem akár a Te facebook profilodat is feltölti tartalommal? Ha érdekel itt a további információ.

11. Tesztek, minőségi jegyek összefoglalása

Ezek az olyan listák, amik a vásárlás előtt segítenek. Vagyis oszd meg, hogy mit nézzünk egy tévén, a fogorvosnál, a légkondin, mielőtt meg- vagy igénybevesszük, hogy ne legyünk átverve.

12. Feketelista készítése

Ugyan pozitívak vagyunk, de nem árt, ha van egy mit ne tegyél, ne vegyél, ne csinálj listánk. Jól jöhet még, hogy mit tegyünk, ha nem megy a bolt, ha elindulunk fék nélkül a lejtőn, vagy nem nyílik ki az ejtőernyőnk. Ezeket már csak akkor szedd össze, ha tényleg minden témából kifogytál!

writing-notes-idea-conference.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://vevokozpontumarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr4514053248

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása