Vevőközpontú marketing

Hogyan indíts kommentcunamit?

7 téma, mely garantáltan beindítja a kommentelőket...

2018. szeptember 13. - informedia

Minden blogger számára az a siker, mikor az írása alatt elkezdenek szaporodni a kommentek, mert ez azt jelenti, hogy egy olyan témába nyúlt bele, ami érdekli az embereket, növeli a cikk nézettségi mutatóit, és ezért áttételesen hasznot is hoz. Igen ám, de etikus dolog-e tudatosan olyan témát választani, melyről tudjuk, hogy megosztja a társadalmat, és lerághatatlan csontként, vagy szellemi légypapírként vonzza az embereket, akár érintettek a témában, akár nem…

7_tema_kommentcunami.png

Igen, már mi is egy ilyen lerághatatlan csontot vagy szellemi rágógumit dobtunk be témánknak: etikus dolog-e kihasználni a vevőkkel kapcsolatos pszichológiai ismereteinket vagy tapasztalatainkat, vagy pedig úgy kellene tennünk, mintha nem ismernénk őket, vagy nem a piacból élnénk? Örök dilemma, hogy hol húzódik a becsületes vevőközpontú marketing és az alkalmazott kalózpszichológia között a határvonal. Miért fogjuk vissza magunkat a témaválasztásnál bloggerként, ha a célközönség önként és örömmel omlik a karjainkba, vagyis repül rá az általunk bedobott csalira, míg a kevésbé "hot" témákra maga az olvasótábor fanyalog, és követeli az izgalmasabb felütéseket. Ez a határ egyik oldala… Az írói öntudat és önérzet, az üzleti és nem üzleti jóérzés meg azt diktálja, hogy legyünk már kreatívabbak, és ne hivatkozzunk álságos módon a piac és az üzlet önszabályozó mechanizmusaira, meg Darwinra, miközben éppen ragadós csapdáinkat telepítjük a nálunk ezerszer naivabb, fáradt, ezerszer kizsigerelt és megkopasztott vevők útjába… Ez a határ másik oldala.

keyboard-956465_960_720.jpg

Egy biztos: vevőként sem és marketingesként sem árt, ha fel tudjuk ismerni ezeket a kommentcunamit garantáló forró témákat, és utána saját erkölcsi érzékünk alapján eldöntjük, hogy átlépjük-e azt a bizonyos határt, vagy azon belül maradunk… Ezeknek a vitatémáknak van néhány közös jellemzője.

  • Egyrészt soha nem lezárhatók. Mindig felbukkan egy-két új szempont, eset, adalék, mely új lendületet ad a vitának.
  • Szinte mindig érzelmi bevonódást eredményeznek, ezért a szavak szintjén zajló viták csak álintellektuális viták, az intellektus csak fegyver, amivel az érzelmek harcolnak.
  • Mindig gyorsan személyek közötti vitává válik, nem marad meg az érvek közötti összecsapás szintjén.
  • Senkinek sincsenek bombabiztos információi, mindenki csak hírfoszlányok alapján ítél.
  • Könnyen megtörténik a leegyszerűsítés, a helyzet árnyalására már nem lesz lehetőség.

Lássunk tehát néhány témát, mely garantálja a kommentcunamit. A politikai tartalmú témákat nem illesztettük bele a listába - nem véletlenül, hiszen ezek már a túl forró kategóriába tartoznak. Nagyon kevés marketinges meri megtenni, hogy termékére politikai vonatkozású blogbejegyzéssel vagy reklámmal hívja fel a figyelmet, hiszen a megosztottság olyan erős, hogy annak piaci térvesztés is lehet a következménye.

pexels-photo-1162964.jpeg

 

1) Ki felelős a szurikáta haláláért? A kisfiú, aki megölte, vagy a gondozók, akik nem akadályozták meg a találkozást?

A kecskeméti állatkertben történt eset nemrég teljesen felrobbantotta a médiát. Felelősség, állati jogok, gyermeki jogok terén csaptak össze az indulatok. Cinikus kommentek, majd ezekre adott kemény hangú válaszok táplálták a téma hőfokát.

2) Teremtéselmélet kontra Darwin…

Nem voltunk ott. Nem tudjuk, hogy keletkezett az élet. Tehát könnyen vitatkozhatunk róla a végtelenségig. Jól informált laikusok és hajukat tépő szakértők harca, melynek kimenetelében a meglepő fordulatot az hozta, hogy a teremtéspártiak kitaláltak egy tudományos szakszót a darwinizmus mellé: kreacionizmus, így tudták kihozni döntetlenre a meccset úgy, hogy a XX. század derekán még úgy tűnt, teljesen vesztésre állnak… (Ez most egy kreacionistákat provokáló megjegyzés volt a módszer illusztrálására. E sorok írója ettől még lehet kreacionista…)

3) Abortusz...

Mindenki tudja, miről van szó. Gimis korodban - fogadjunk - te is komplett éjszakákat vitatkoztál át a barátaiddal az abortusz tilalmáról vagy éppen engedélyezéséről, majd két héttel később sikerült totál ugyanazt a vitát megismételni még egyszer, mire leesett, hogy nem a barátaiddal van a baj, nem is veled, hanem ez egy ilyen téma… Rosszabb esetben örök harag és sértődés volt a végeredmény.

4) Homeopátia...

Az egészségügyi melegágya a lezárhatatlan vitáknak, egyszerűen azért, mert nagyon érintettek vagyunk benne, és kellően bonyolult a rendszer ahhoz - ezt a homeopátia ellenzői is elismerik - hogy ne lássuk át a működésének minden részletét. A homeopaták úgy győzhetnek, ha dogmaszerű kijelentésekre késztetik full tudományos vitapartnereiket - hajrá!

5) Liberális gyereknevelés kontra szigor...

Szintén mindenki érintett benne, ha másként nem, hát gyerekként. "Mert az én időmben még kaptunk körmöst, sőt még a derékszíj is előkerült, és lám embereket faragtak belőlünk!!" Ilyenkor válik vadállattá a leglilább waldorfos is, és beszól kommentbe…

6) Kik a bunkóbbak - az autósok vagy a biciklisek?

Az az érdekes, hogy aki ma biciklivel ment dolgozni, az critical mass-es aktivistaként szól hozzá a cikkhez, de tegnap - mikor esett az eső, és ezért autóval indult el - még lesajnálta a bicikliseket, akik soha nem vizsgáztak KRESZ-ből, és ész nélkül csatangolnak a forgalomban úgy, hogy az ő életüket is neki kell megmenteni…

7) Ki hordoz nagyobb terhet? A férj vagy a feleség?

"Merthogy régen tíz gyereket szültek a nők, mégsem hisztiztek ennyit!" "Viszont minden férfi egy potenciális bántalmazó, pedig főzve van rá, mosva van rá, meg takarítva…" "De bezzeg nem hullott szét annyi család, amíg a feminizmus…"

Ezt tényleg folytatni lehet a végtelenségig, mert az optikája mindenkinek úgy van behangolva, hogy a saját sérelmeit érzi nagyobbnak, és ha erre otthon néha felhívják a figyelmét, az rosszul esik, viszont kommentben bátran ki lehet ereszteni a gőzt…

8) Neked van olyan témád, ami lezárhatatlan hozzászólásfolyamot indít? Írd le nekünk ide kommentbe!!!

 ***

A bejegyzés trackback címe:

https://vevokozpontumarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr5314237701

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.